torsdag 23 februari 2012

Grattis Linda

...och nej, jag menar inte mig utan min namne och svägerska (med vilken jag delar inte mindre än 3 av 4 namn)! Hon delar ju från och med idag födelsedag med den nyfödda prinsessan i Sverige! :) Hurra hurra hurra - grattis både till Linda och den lilla tösen! Nära var det att jag och mamma hade varit i landet vid det stora ögonblicket, vi var på besök under sportlovet, men nädå, hon föddes ju 4.26, och 4.25 är Viking Line i Mariehamn (= Finland), så inte då.

Lindas födelsedag passade vi dock på att fira lite i förskott medan vi var där, så den missade vi ju inte helt! :) "Borta bra men hemma bäst", som man ju säger! Det var jätte roligt att hälsa på i Karlstad, men med nästa besök redan i sikte, måste man ju medge att det är skönt att komma hem också! Men vad ska vi säga - gudungen min var söt som alltid förstås (och vad klok och omtänksam hon är!), och lillbrorsan hennes, som jag såg för första gången, verkar helt klart ta efter! :)


Naturligtvis hade jag stickat en födelsedagspresent åt Linda - ingen överraskning där! Jag stickade en "Palmikkomyssy" (flätad mössa) ur Myssysta sukkiin (Från mössor till sockor) (2006), som jag hoppas skall komma till användning! :)

Här kommer en bild på hela familjen - med mössan i användning.

Hela familjen: Linda i flätad födelsedagsmössa, som sagt. 
Kristian i vad jag hörde kallas för "Värmlandsmössa" - som efter en snabb koll på internet torde vara den här mössan - men det liknar ju inte riktigt.... Eller? Skall forskas i mera. :) 
Ellen i sin kattmössa, som jag lovar att ni kommer att få se mycket mera av - snart! :)
Lillebror ser ni förstås inte, men han har nog också mössa på. :) Varmt om öronen ska det va'!

1 kommentar:

Kerstin sa...

nästa år o i fortsättningen flaggas det på Lindas födelsedag =o)