torsdag 29 mars 2012

Sov du lilla videung, än så är det vinter,

än så är det långt till vår, än behöv man ha buff och mössa på...
...men för att välkomna våren, är det ju trevligt om accessoarerna är i våriga granna soliga färger!

När jag var i Sverige (visst är det fantastiskt så mycket man kan få ut av en kort resa, har ju hur många inlägg [1] [2] [3] [4] [5] som helst relaterade till resan redan) kikade jag förstås in i (Karl-) stadens handarbetsaffär "Stick och Sy" - och där blev jag väldigt förtjust i garnet Tempest av Rozetti Yarns. Vad skulle jag sticka av detta? Lyckligtvis köper vi alltid sticktidningar till tåget med mamma, och i The Knitter (issue 41) hittade jag mönster till Elderflower (= fläderblom - närmare videung än så kan man väl inte förvänta sig att komma så där på direkten?) vilket blev perfekt!

Okej... Mönstret i Fläderblomman kom kanske inte fram så tydligt i det här ojämna, granna garnet, men grant, fint och värmande blev det i alla fall.

Jag köpte 4 nystan, så det räckte ju till mera! Då hittade jag mönstret till mössan Florence på Drops - vilken jag tyckte passade bra till! Det finns ett helt set till Florence - buff har jag ju redan, men trots att mössan också är färdig har jag nu 1½ nystan kvar, så jag tänker att jag säkert får vantarna stickade av det? Så är jag varm i våriga färger i vårkylan sedan! :)

Inga kommentarer: