torsdag 19 april 2012

Nu är det bara att tuta och köra





snart har jag symaskinskörkortet åter i min hand! 

Idag har jag lärt mig att träda tråden; både den övre och den nedre, att spola, att byta fot, att sy sick-sack, rakt (rakt och i cirkel)....

Det är bara att tacka för lektionen. Säg, vad gör man i situationer som denna utan sin mor? Antagligen river man sig i håret av frustration!

Än har jag inge konstverk att visa upp, det blir väl när jag kör upp det kan jag tänka mig - men jag lovar att det är på kommande! :) Den som väntar, får se...




Jag kanske verkar överdrivet glad - men det är inte fejk, så här glad ÄR jag när jag konstaterar att jag kan sy en rak söm! (Det gäller ju att inte ha för stora förväntningar...)

Lön för mödan skall väl mamma också ha. Chokladdessert blev det, en som är bekant från ett tidigare inlägg. Choklad utan dåligt samvete (denna är så nyttig som choklad kan vara: 70%-ig choklad fullspäckad med antioxidanter, och så yoghurt med bl.a. D-vitamin - kan det bli bättre?), läcker ännu till! Det är inte illa!

Inga kommentarer: