onsdag 9 maj 2012

Ishockey-virkning!

Det är knappast någon hemlighet att jag gillar drops mönster, och deras senaste inspirations-samling gjorde mig ivrig att genast sätta igång. Och även om jag tycker att de norska färgerna är jätte fina - och jag dessutom kommer att vara nära den norska gränsen den 17:e maj som de hänvisar till (närmare bestämt kommer jag att befinna mig i Karlstad), så kändes det fel att inte vara nationalistisk så här i is-hockey VM.

Men det är ju det som är det fina med handarbete! Man väljer själv färger, tjocklek och kvalitet på garn etc etc. Så det blev en finsk blomma: Heja Finland! Kanske det dessutom gav lite tur; det gick ju bra för Finland igår, medan jag satt och virkade... (Jag är inte *egentligen* ett sånt ishockey-fan, men min sambo håller i fjärrkontrollen, och det kan vara riktigt kul, som igår t.ex.) ...pärlan i blomman i mönstret är fin också, eventuellt måste jag ännu fixa detaljerna...

Kanske jag även använder samma mönster för att sticka en norsk blomma till 17:e maj... Eller en Svensk, eftersom jag strax skall resa dit, men då måste jag köpa gult garn... We shall see. :)

Så här ser jag iaf ut idag: finska färger från topp till tå!


PS! I mönstret står det att man ska använda en säkerhetsnål för att fästa blomman, men det finns ju faktiskt brosch-nålar att köpa, så har jag gjort! Brosch-nålen har jag köpt i Pirjon Lanka (Karis).

Inga kommentarer: